راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک

راهنمای پیداکردن کد مواد شیمیایی مرک

در این مقاله سعی میکینم شما را با  راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک و  آشنایی با شرکت مرک آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی کد محصول خود را در سایت مرک پیدا کنید.

آشنایی با شرکت مرک (Merck)

مرک یک شرکت فعال در حوزه صنایع شیمیایی، داروسازی و الکترونیک آلمانی چندملیتی است. همچنین با خرید شرکت سیگما-آلدریچ توسط مرک در سال ۲۰۱۵، تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه مواد شیمیایی شده است.

نحوه ورود به سایت مرک

  1. سایت شرکت مادر (شرکت اصلی) مرک که به نشانی www.merck.com است مراجعه کنید                                                                                                                                                                                                                                                                      راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک
  2. سایت حوزه مواد شیمیایی شرکت مرک که معمولا با نام گروه مرک(Merck Group) شناخته می شود، با لینک www.emdgroup.com/en  مشخص می شود.                                                                                                  راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک
  3. برای ورود به دیتابیس و بازار مواد شیمیایی می‌توان از دو سایت مرک و سیگما-آلدریچ استفاده کرد. و با استفاده از این لینک وارد سایت مرک شوید.
حتما بخوانید!  گرید های مواد شیمیایی آزمایشگاهی

راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرکراهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک

کد مرک چیست؟

کد مرک در واقع کد مواد شیمیایی محصولات شرکت مرک می باشد، که بر اساس آن محصولات دسته بندی و به فروش می‌رسند. این کد برای هر ماده مشخص می‌باشد و جزئیات محصول از جمله خلوص و دیگر مشخصات شیمیایی آن را در بر ‌می‌گیرد. با استفاده از این کد می‌توان محصول مورد نظر را در سامانه شرکت سرچ و خریداری کرد.

کد مرک چیست؟

 

کد مرک چیست؟

 

اهمیت بررسی کد مواد شیمیایی مرک

درصد خلوص خاصی از مواد شیمیایی و گرید مشخصی از این مواد در صنایع و آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین باید پیش از خرید هر ماده از مرک اطلاعات کافی از این محصولات کسب کرد و از نیاز ما نسبت به آن محصول خریداری شده اطمینان حاصل کرد. یکی از مهمترین اطلاعات و روش‌های کسب اطمینان، بررسی کد مواد شیمیایی مرک می‌باشد.

CAS No و Cat No چیست و چه تفاوتی دارند

شماره رجیستری یا CAS No یکی از مشخصات تولیدی محصول می‌باشد که بر روی بسته بندی آن درج می‌شود. این شماره از سه قسمت که با خط تیره مجزا شده اند، تشکیل می‌شود که معرف گرید خاص با حجم معین از یک ماده مشخص تولید شده توسط آن شرکت می‌باشد.

شماره کاتالوگ که با نام‌های Cat No، Product No، Art No، Part No و Order No نیز شناخته می‌شود، به صورت انحصاری برای هر محصول ثبت می‌شود. این شماره که برای هر محصول متفاوت و مشخص است، از قاعده خاصی برای کدگذاری برخلاف CAS No پیروی نمی‌کند و هر شرکت قاعده مخصوص به خود را دارد. همچنین جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش خرید ارائه Cat No محصول بسیار الزامی می باشد.

حتما بخوانید!  تفاوت هیدروکلریک اسید و اسید کلریدریک چیست؟

روش جستجو ماده در سایت مرک

در گذشته برای جست و جوی مواد لازم از کتاب و CD دیتابیس شرکت مرک استفاده میشده است؛ اما اکنون با توجه به گسترش دنیای وب می‌توان به راحتی با جست و جو در پایگاه داده آنلاین این شرکت به روش‌های مختلف ماده مورد نظر را یافت.

برای این منظور، ابتدا وارد سایت اصلی شرکت مرک به آدرس www.merckmillipore.com می شویم.  با استفاده از نوار جستجو، کد مرک درج شده بر روی لیبل ماده شیمیایی، شماره رجیستر و یا به طور کلی نام ماده را نوشته و جستجو را ‌می‌زنیم.

پس از مشاهده ماده مورد نظر با بسته بندی‌های مختلف، با کلیک بر روی CoA و وارد کردن Lot number درج شده بر روی خود کالا، از صحت خرید خود مطمئن ‌می‌شویم. در مرحله نهایی نیز، فایل pdf آن ماده با عنوان certificate analysis در اختیار ما قرار ‌می‌گیرد. این فایل تمامی اطلاعات و ویژگی‌های ماده (Data Sheet) را در اختیار ما قرار  می‌دهد.

راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک

 

انواع روش‌های یافتن کد مرک ماده شیمیایی

  1. استفاده از نام ماده شیمیایی:با ورود به سایت فروش مواد شیمیایی مرک، نام ماده شیمیایی مورد نظر را در نوار جستجو وارد می کنیم. در نتایج جستجو روبروی هر کدام از گرید های آن ماده کد مرک مختص آن مشخص شده است.
  2. با استفاده از فرمول ماده شیمیایی:مشابه روش قبلی با جستجوی فرمول شیمیایی ماده در نوار سرچ سایت مرک، میتوان کد مرک محصولات با حجم و گرید مشخص از آن ماده را مشاهده کرد.
  3. با استفاده از اطلاعات بسته بندی ماده شیمیایی: تمام محصولات مرک روی بسته بندی خود دارای کد مشخص می باشند، این کد عموما 6 رقمی می باشد و همراه با واژه Art درج می شود. توجه داشته باشید که محصولات جدید مرک لزوما کد 6 رقمی ندارند.
حتما بخوانید!  نمایندگی مرک آلمان(وارد کننده مرک )

راهنمای پیدا کردن کد محصولات مرک

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شرکت مرک و روش های مختلف برای پیدا کردن محصولات مرک آشنا کنیم اگر میخواهید که از یک شرکت کاملا معتبر مواد شیمیایی مرک را خرید کنید . میناتجهیز آریا بهترین پیشنهاد برای شما است . شرکت ما به عنوان نمایندگی مرک در کشور ایران فعالیت میکند، میتوانید محصولات خود را با بهترین کیفیت و با مناسب ترین قیمت های موجود در بازار همراه با ضمانت بهترین کیفیت خریداری نمایید.

3 نظر در “راهنمای یافتن کد مواد شیمیایی مرک

  1. حسین گفت:

    برای پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک اگر همین کار های بالا رو انجام بدیم کفایت میکنه؟؟؟؟

  2. مدیر گفت:

    بله وارد سایت که مقاله به آن اشاره شد بشوید و کد محصول مورد نظرتون را در قسمت سرچ بنویسید تا اطلاعات کامل محصولتون نمایش داده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام قیمت وسفارش در واتساپ پیام دهید.

واتساپ مینا تجهیزشماره واتساپ: 09362048289

واتساپ مینا تجهیز شماره واتساپ: 09927282910 

×

شروع مکالمه 

تیم واحد فروش  مینا تجهیز آریا پاسخگو شماست

× ثبت سفارش آنلاین